Treningstirsdag og dagens benøkt

Det har blitt mye hjemmetrening på meg i det siste, men i dag så fikk jeg til å komme meg på trening igjen. Det er så mye som må klaffe nå, med busstider og mini som ikke vil være på barnepassen. Jeg er nok på siste uka med medlemskap på treningssenteret før jeg fryser det for denne gang.

Benøktene er de som er vanskeligst å få tunge nok hjemme, så dette er min prioritet når jeg en sjelden gang kommer meg ned på trening nå. Dagens økt var en kombinasjon av tunge/lette vekter og øvelsene ble satt sammen i supersett. Pausene mellom hvert sett blir ekstra lange når jeg har minsten med, så alt i fra 1-4 minutter mellom hvert sett.

Slik så økta ut:

A1) Knebøy 50 kg 6*3

A2) Knebøy til skulderpress 6 kg (*2 manualer) 10*3

B1) Strake markløft 60 kg 6*3

B2) Ett bens strak markløft 6 kg (*2 manualer) 10*3

C1) Splittbøy 45 kg 8*3

C2) Bulgarsk splittbøy 10*3

D1) Kassehopp 10*3

D2) Situps 10*3

Denne økta trener jeg en gang i uka når jeg kan. Det kan bli veldig tungt å supersette to så like øvelser, men dersom du er vant til å trene med belastning, så er det en god måte å få presset muskulaturen på. Håpet er at jeg skal få til en økt til på treningssenteret før jeg drar, og bonus håpet er at jeg skal få trent litt på hotellets treningsrom i ferien.

😀 Helene 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg