Søndagstrening

I natt stilte vi klokken tilbake til normaltid, og jeg som normaltsett står opp klokken syv, våknet en hel time tidligere idag. Og det gjorde resten av huset også! Jeg hadde en sterk trang til å løfte tungt idag, og allerede klokka ni når senteret åpnet var jeg klar for en styrkeøkt. Overkroppen min har fått en liten overdose med trening den siste uka, så idag var det kun bein og mage som fikk kjørt seg. Opplegget i dag var få øvelser, høy belastning og flere sett, og øvelsene var som følger:

  • Frontbøy (oppvarmingsett)
  • Knebøy
  • Strake markløft
  • Hip thrust
  • Beinhev 20*3

IMG_5693

IMG_5710

Det var en sjeldent effektiv og målrettet økt, og det var herligt å trene med tunge vekter igjen. Jeg vet det er mange av dere som lurer på hvordan og hvor ofte jeg trener, men min treningshverdag er så variert at det er vanskelig å komme med noe konkret. I noen perioder er fokuset mitt på å bygge relativ styrke, og en annen periode har jeg kanskje mest fokus på balanse og bevegelighet. Jeg trener 5-6 dager i uken, men bruker kroppen mye utenom treningsøktene mine også. Jeg kan fint øve på håndstående og elbow lever selvom jeg har hviledag, så stortsett trener jeg egentlig litt hver eneste dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg