Tre spenstige benøvelser

Disse tre benøvelsene kan kjøres enten som en del av en sirkeltrening, eller som en finisher på en treningsøkt. Gjennomfør øvelsene ved å utføre x antall repetisjoner på øvelse 1, og gå deretter rett videre neste øvelse uten pause. Ta en kort pause mellom hver runde, totalt tre runder. Her vil du jobbe godt med forside av lår og setemuskulatur, og jeg skal love deg at melkesyra kommer til å svi 

Øvelse 1- Boxjumps

Bruk en boks, benk eller stepkasser i passelig høyde. Her skal du starte hvert hopp fra en dyp knebøyposisjon og lande på samme måte.

Øvelse 2 ? Hoppende utfall

Start i utfall posisjon, vekten skal ligge på den fremste foten. Skyv deg eksplosivt opp med et hopp, og land med i utfallsposisjon med motsatt ben . Fortsett hoppende utfall på annenhvert ben, totalt 20 hopp.

Øvelse 3- Hoppende knebøy- smal og bred

Start øvelsen i en bred knebøystilling. Hopp inn i en knebøystilling med helt smale ben, og deretter rett over i en bred. Fortsett slik til du har gjennomført 10 hopp i hver posisjon.

😀 Helene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg