Tren tricepsen hjemme med disse tre øvelsene

Her kommer tre triceps øvelser dere kan gjøre hjemme. De to første første øvelsene trener flere muskelgrupper, blant annet bryst, men satt i sammen så kommer disse garantert til å få baksiden av overarmen til å brenne. Øvelse nummer tre vet jeg ikke hva heter, men den lærte jeg da jeg trente mye pilates, så derav navnet.

 

Øvelse 1- Smale armhevinger

Denne øvelsen aktiverer triceps i større grad enn vanlige armhevinger, men du trener også bryst, forside skulder og kjernemuskulatur her. Legg deg flat på gulvet med hendene plassert ved siden av brystet. Stram rumpe, forside lår og mage, og press deg opp til strake hender.  Albuens posisjon styrer hvor mye triceps blir aktivert, og tettere mot kroppen gir større aktivering.

Øvelse 2 ? Dips til benk

Bruk en stol eller benk, plasser hendene rett på utsiden av hofta med albuene pekende bakover. Senk kroppen ned mot gulvet til du har ca 90 grade i albuen. Hold ryggen rett, brystet høyt og albuene pekende bakover gjennom hele bevegelsen.

Øvelse 3- Pilates press

Sitt på knærne med rett rygg og stolt bryst. Trekk skuldrene bak og sammen, og hold hendene strakt bakover med håndflaten vendt oppover. Herfra skal du presse håndflatene mot taket, her er det viktig at du holder armene helt strake, og stram aktivt muskulaturen.  Ikke la skuldrene dette frem. Etter 10 repetisjoner her, skal håndflatene presses sammen med tomlene mot hverandre. Se video for utførelse.

😀 Helene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg